استقرار همیار بیمار در داروخانه مرکزی هلال احمر
به گزارش آروما، در دو ماهه نخست سال جاری، حجم پذیرش نسخه های دارویی در داروخانه های هلال احمر مرکزی و تهرانپارس نسبت به دوره مشابه سال قبل بیشتر از ۱۸ درصد افزایش پیدا کرده است.
به گزارش آروما به نقل از ایسنا، در دو ماهه نخست سال ۱۴۰۴، حجم پذیرش نسخه های دارویی در داروخانه های هلال احمر مرکزی و تهرانپارس وابسته به سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر، نسبت به دوره مشابه سال قبل بیشتر از ۱۸ درصد افزایش پیدا کرده است. این رقم بالغ بر ۹۳ هزار نسخه است که نشان از فعالیتهای مستمر و مؤثر این سازمان در جهت تأمین داروهای مورد نیاز بیماران دارد.
این افزایش قابل توجه، نتیجه تلاشهای مستمر در جهت تسهیل فرایند پذیرش نسخه، تقویت زنجیره تأمین داروها و ارتقاء کیفیت خدمات دارویی به مراجعین است.
در کنار این رشد، خدمات گوناگونی هم در داروخانه های فوق به منظور تسهیل دسترسی بیماران و آسایش بیشتر مراجعین عرضه شده است. همچون این اقدامات میتوان به استقرار نمایندگان بیمه تأمین اجتماعی و بیمه سلامت در شیفت پس از ظهر در داروخانه مرکزی اشاره نمود که ضمن حل مشکلات بیمه ای در محل، زمان و هزینه های جانبی رجوع مجدد بیماران را می کاهد.
همچنین، دو تن از پرسنل داروخانه بعنوان «همیار بیمار» تعیین شده اند تا ضمن راهنمائی مراجعین، فرایند دریافت خدمات را ساده تر و بهینه تر کنند. این خدمات بخصوص برای بیماران سالمند و دارای معلولیت اهمیت بالای ی در تسهیل دسترسی به خدمات دارویی ایفا می کند.
علاوه بر این، داروخانه فوق تخصصی و تک نسخه ای داروخانه مرکزی هم با طراحی مجدد و بازسازی اساسی، امکان پذیرش مطلوب بیماران را فراهم نموده و خدمات تخصصی تری را در اختیار بیماران قرار داده است.
برپایه گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، این اقدامات در کنار افزایش چشم گیر پذیرش نسخه، گواهی بر تعهد سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر در جهت اجرای رسالت بشردوستانه خود در زمینه سلامت و درمان است. این سازمان با عنایت به نقش کلیدی اش در نظام سلامت کشور، همواره به دنبال خدمت رسانی بهتر و آسان تر به عموم مردم، بخصوص قشرهای صدمه پذیر است.
منبع: آروما
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب