چهار سال خون دل خوردیم تا گردشگری در تهران از شعار بیرون برود

چهار سال خون دل خوردیم تا گردشگری در تهران از شعار بیرون برود

به گزارش آروما، نِی حدیث راه پرخون می کند  قصّه های عشقِ مجنون می کند  محرم این هوش جز بی هوش نیست  مر زبان را مشتری جز گوش نیست



روزی که ما وارد شورای شهر شدیم، حوزه گردشگری جزو اولویت های مدیریت شهری نبود. از همان ابتدای دوره ششم شورای شهر تهران می دانستم که ایجاد یک شرکت تفریحی و گردشگری در تهران آسان نخواهد بود. سال هاست این ایده مطرح بود، اما هیچ وقت اجرایی نشده بود و من همراه همکارانم کوشش کردیم تا این دفعه مسیر متفاوتی را طی نماییم و البته خون دل ها خوردیم.

تهران ما پر از فضاهای جذاب است، از دریاچه چیتگر گرفته تا شهربازی ها و خانه موزه ها، اما پراکندگی مدیریت این مکانها مانع عرضه خدمات کامل به مردم می شود. هر بخش به تنهایی اداره می شود و هیچ برنامه ریزی یکپارچه ای برای بهره برداری از این ظرفیت ها وجود ندارد. هدف ما تنها ایجاد یک شرکت گردشگری برای تهران نبوده است، بلکه می خواهیم مجموعه ای تخصصی شکل بگیرد که برنامه ها و پروژه ها را متمرکز کند و نهایت راندمان را از امکانات گردشگری شهری داشته باشد تا حال مردم بهتر شود و کارهای فرهنگی و تفریحی واقعا اثرگذار باشند. راه اندازی این شرکت نزدیک به چهار سال طول کشید و مسیر ساده ای نبود. مقاومت های زیادی از جانب برخی ها وجود داشت، حتی تماس ها و تلاش هایی انجام شد تا مسیر متوقف شود، اما حمایت شورای شهر و مدیریت شهری همیشه همراه ما بود.

ابتدا قرار بود مبحث در چارچوب یک سازمان پیگیری شود، سپس به شرکت منتقل شد و نهایتا بشکل شرکت مستقل درآمد. هر مرحله ای دشواری های خویش را داشت، اما همراهی همکاران و خبرنگاران نشان داد که وقتی اراده جمعی باشد، مسیرهای سخت هم قابل عبور هستند. ما میلیاردها تومان برای خرید، مرمت و نگهداری خانه موزه ها و فضاهای تاریخی هزینه می نماییم، اما اگر مدیریت متمرکز نداشته باشیم، اثر این سرمایه گذاری ها بسیار پایین می آید. خانه موزه ها ساعات محدودی باز هستند و بخش بزرگی از مردم نمی توانند از آنها بهره گیرند. هدف ما این بود که این محدودیت ها برداشته شود و همه شهروندان بتوانند از فضاهای گردشگری بهره مند شوند. در طول این مسیر پروژه های جدیدی به برنامه افزوده شد و بخشهایی از پروژه های پیشین تکمیل شدند. باغ راه حضرت زهرا (س) و پروژه بام ری نمونه هایی هستند که نتیجه همکاری چندین مجموعه میراثی و تاریخی اند. این پروژه ها نه فقط برای تهران بلکه برای کل کشور اهمیت دارند و هر تأخیر یا اختلافی، هزینه و زمان زیادی بر ما تحمیل کرده است، اما همچنان ادامه می دهیم تا مردم بتوانند از آنها بهره مند شوند.

ما اعتقاد داریم که وقتی خود مردم را دخیل نماییم، می توانیم به صنعت توریسم رونق ببخشیم و اقتصاد گردشگری را فعال نماییم. وقتی خود مردم دخیل شوند، خیلی از ملاحظات اجتماعی که ما نگران آن هستیم هم حل می شود.

*رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران


منبع:

1404/08/25
12:55:26
0.0 / 5
5
تگهای خبر: خدمات , رنگ , سرمایه , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵

aroma لینک دوستان آروما

آروما AromaStore

aroma تگهای آروما

aromastore.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آروما محفوظ است

Aroma آروما

فروشگاه آروما استور

آروما: تجربه‌ای لوکس از طعم‌ها و عطرهای بی‌نظیر