زونا، عارضه احتمالی تزریق واكسن فایزر

زونا، عارضه احتمالی تزریق واكسن فایزر

به گزارش آروما نتایج یک بررسی چاپ شده در نشریه دیلی میل نشان می دهد: زونا می تواند یکی از عوارض جانبی نادر ناشی از تزریق واکسن کرونای فایزر باشد.


به گزارش آروما به نقل از ایسنا، برمبنای بررسی انجام شده شش نفر در سرزمینهای اشغالی بعد از تزریق واکسن کروناویروس فایزر گرفتار بثورات پوستی قرمز رنگ شدند که با درد زیادی همراه بوده است.
تعدادی از محققان دریافتند: افراد مبتلا به برخی بیماریهای خودایمنی در مقایسه با اشخاص دیگر بیشتر احتمال دارد گرفتار بثورات پوستی موسوم به زونا شوند.
علاوه بر این، احتمال بروز این عارضه پوستی بعد از تزریق دوز نخست واکسن نسبت به دوز ثانویه آن پنج برابر بیشتر است.
پژوهشگران اظهار داشتند: یافته های بدست آمده هشداری برای پزشکان است که نسبت به بروز علایم غیر معمول در بیماران مبتلا به بیماریهای خود ایمنی بیشتر دقت داشته باشند.
به گزارش آروما به نقل از روزنامه دیلی میل، بگفته پژوهشگران نمی توان بطور قطع ادعا کرد که واکسن سبب این عارضه شده است اما می توان اظهار داشت که ممکنست عامل محرک در بعضی از بیماران باشد.




منبع:

1400/02/01
22:57:22
0.0 / 5
171
تگهای خبر: بیماری , پزشك , رنگ , ویروس
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴

aroma لینک دوستان آروما

آروما AromaStore

aroma تگهای آروما

aromastore.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آروما محفوظ است

Aroma آروما

فروشگاه آروما استور